Mikko Hintzin näyttely tm•galleriassa tutkii muodon, värin ja värimuotojen suhteita. Näyttely esittää maalauksia, joiden reunat ovat muotoiltuja. Ääriviivat muistuttavat usein esineitä, esimerkiksi leijaa tai surffilautaa. Muotoiltu reuna korostaa maalauksen fyysisyyttä ja muuttaa teoksen suhteen ympäröivään tilaan koska teos ei ole pelkästään kuvan pinnassa. Maalaus luo vaikutteita ja assosiaatiota muotoilusta, kirjallisuudesta ja musiikista tai rytmistä. ”Rytmisyys toimii ikään kuin välittäjänä sisäisen ja ulkoisen, julkisen maailman välissä. Maalaus ei ole kokonaan yksityinen eikä julkinenkaan, vaan näiden välissä väreilevä kosketuspinta. Ikään kuin elossa oleva kuvitelma.”
Hintz investigates the relationships between shape, color and color forms. The exhibition features paintings with sculpted edges. The outlines often resemble common objects, for example a kite or a surfboard. The shaped edge perhaps emphasizes the physicality of the painting and changes the relationship of the work to the surrounding space because the work is not only on the surface of the picture. The painting creates influences and associations from design, literature and music or rhythm. Rhythm acts as a mediator between the inner and the outer, public world. The painting is neither completely private nor public, but a vibrating contact surface between the two. A pattern is a language that provides a commonbasis. In a way, the painting creates a basis for its own starting point. Although the images are completely still, the painting is an illusion in constant motion. A landscape created from abstract shapes and colors.